Как да се оцени японски дърворезби

Преди да оценят майсторството и стила на японската дърворезба , трябва да оцените селекцията и сложни модели на зърната на дървото . Нередовна и сложни модели в дървен материал са особено ценени , особено кръгови Burls ( Тама – Moku ) , грозде Burls ( будо – Moku ) и бамбуково листо пъпка ( Саша – Moku ) . Възрастта на дървото и неговата история също са значителни. Timber потопени във вода или заровени под земята в продължение на дълги периоди от време (известна като jindaiboku или „дървета на възраст от боговете “ ) са особено специален. Само тогава може да ви ценят това, което е направил с дърводелеца зърната и patterns.Things ви е нужно
елементарни познания на японската дървообработване MarketBook.bg: Покажи повече инструкции
е. 1

Изследвай дърво , нейните зърна и модели. Беше дърво нарязани masame – Dori ( права кройка зърно ) или беше го itame – Dori нарязани ( кръстосано нарязани зърно ) . Опитайте се да се определи защо майстора избра този тип на рязане в сравнение с друг . Дали зърно подобри формата и структурата на резбата ? Голяма част от процеса на оценяване е субективно ; за нетренираното око , издълбани парче може да изглежда красива за начина, по който е бил отрязан и какви оферти на зърното , но майстор занаятчия може да откриете тънкости и недостатъци.

2

Определяне на вида на използвания дървен материал , независимо дали от иглолистни или на широколистни дървета. Всяка от тях има свои собствени фините характеристики. Cedar , бор и тис са примери за иглолистни дървета , докато черница и конски кестен ( Zelkova ) са местни японски широколистни дървета. Всяка група е под- категоризирани в родния твърда дървесина , мека дървесина и вносни гори. Кой е майстора изберете и защо ? За да отговорим на този , може да се наложи да се реша на различията и защо човек може да бъде избран пред друг. Боулс , например, са традиционно изработени от твърда дървесина .

3

Погледнете сложността на дърворезба парче. Ако това е направено от повече от едно парче дърво , то е необходимо да се разгледа как фино за “ дограма „, е изпълнена. Има различни степени на сложност , участващи в присъединяването дърво. Една малка богато украсен козметика кутия , например, изисква много фин и подробна секретни и щип работа , а масата е много по- елементарен . Не всички връзки са секретни и щип , един от двамата. Японските резбари дърво се използват техники, включително съединени стави ( от край до край) и кутия стави ( прав ъгъл ), известни съответно като hagiawase и kumitsugi стави. Размерът на частиците на съвместната работа разказва много за майсторството на дърводелеца . Понякога структурата определя вида на съвместна необходимо и понякога на майстора проектира парче с намерението да се присъедини към тях по определен начин .

4

Определете дали дървесината е блок – издълбани, или издълбани от един-единствен блок от дърво , използвайки длета , самолети и ножове . Това са най-уникалните парчета , тъй като е невъзможно да се възпроизведе . Блок дърворезба отразява най артистичност , като дърводелец трябва да направи Burls и зърната оживяват и “ говорят „, а също така изисква най-голямата сума на творчеството. Най-големият въпрос , като посочените по-горе фактори под внимание , е дали парчето се обръща към вас . Тя е много подобна на оценката живопис. Произведения от кубистични период може интрига някои , докато други го възприемат като боклуци изкуство .

5

Изследвай Moko – zogan ( инкрустация ) от съвсем различна гледна точка . Инкрустация е изцяло декоративно и включва дърворезба вдлъбнатини или дупки или вграждането камък , слонова кост, метали , черупки и други гори , за да допълнят дърворезба . Трябва да се подчертае красотата на дърворезба , не отвлича вниманието от него, и говори много за артистичността и креативността на дърводелеца , който изработени на парче .

6

Study толкова, колкото можете, или се грижи за около японската занаят дърворезба . Той помага изключително много във вашата поскъпване на артистичност . Без значение колко опитен или неопитен сте , както при повечето неща , красотата е в окото на наблюдателя.

Вашият коментар