Как да се изчисли разсейване Angle

Scattering е физически процес, който включва промяна в пътя на даден обект , когато тя влиза в контакт с друг обект . Например, когато една билярдна топка удари още един в покой на масата, по пътя на първите една промените. В резултат на този ефект, втората топка също започва да се движи в някаква посока . Ъгълът на който първото топката разпръсне разстояние от втората топка се нарича ъгъл на разсейване . За прости предмети, като билярдни топки, този ъгъл може да бъде лесно да се изчислява с помощта на физиката закони на движението . Инструкции

1

Начертайте 6- инчов дълга права линия върху парче хартия. Начертайте малък кръг с радиус от около 1 инч в единия край на линията , така че центъра на кръга е на линия. Този кръг представлява тялото на почивка . Отбележете радиус върху хартията . Нека приемем, че радиусът е 1 инч , което е R = 1 инч. Равен друг кръг на другия край на линията , така че неговият център е 1/2 инча от линията . Начертайте линия, успоредна на първата линия и минаваща през центъра на втория кръг. Измерете разстоянието между двете линии, с помощта на владетел. Обадете това разстояние б . Нека приемем, че това разстояние е 0,5 инча, което е б = 0,5 инча .

2

Divide б от R с помощта на калкулатор и се обади на този номер х . За нашия случай :

х = б /R = 0.5 /1 = 0,5

3

Въведете стойността на х в калкулатор и натиснете INV и COS победа . за изчисляване на обратен косинус на х . Натиснете бутона за умножение (X ) и 2 на калкулатора и след това натиснете въведете, за да се размножават отговорът с 2. Необходимата разсейване ъгъл “ тета “ ще бъде показана на калкулатора . За нашия случай : .

тета = 120 градуса

Вашият коментар